Usta ile küçük bir hatıra..


Yıl sanıyorum 1995 yada 96..

Ankara Ulus'da kendi oyununu sergileyen ve ismini şuan hatırlayamadığım oyun çıkışında çok tesadüfi bir şekilde karşılaştık usta oyuncuyla..
Yanına gitmek istedim, çekindim; içimden  -yoo olmaz konuşamam diyorum ayaklarım bir ileri bir geri gidip geliyor
sanıyorum bu durumu fark etmiş olacakki onca kalabalığın içinden bana -gelsene dedi gülümseyerek..


Tereddütlü çekinerek adımlarımı atıyorum -gel korkma çocuğum niye çekiniyorsun dedi..O kadar heyecanlanmıştımki gülümseyerek bastırmaya çalıştım bir çırpıda nasıl söyledim bilmiyorum
-bir şiirim var onu size verebilir miyim dedim..
-tabiiki çocuğum durduğun kabahat yaz getir hadi deyince kalabalıktan sıyrılıp bir kenarda şiiri yazdım tekrar ona yöneldim ve ellerimden kağıdı alıp okuduktan sonra yüzüme baktı:
-Adın ne diye sordu
-Gülçin dedim gülümsedim..
-Gülçin adın gibi güzel evladım aferim kızım sana çok güzel yazmışsın dedi
 utancımı bir yerlere saklamak istedim olmadı..
 kağıda baktı bana baktı sonra tekrar bakıp
-söz sana gülçin bu şiirini oyunumda okuyacağım dediğinde;
Hayat o an sanki bana durmuştu..hiç o kadar heyecanlanıp, mutlu olduğumu hatırlamıyorum..
Bir sonraki oyun yada oyunların birinde okumuş mudur diye hep düşünmüşümdür şahit olmadım ama içim hep -evet şiirimi okudu diyor.. okudu yada okumadı hiç önemli değil.. o anı o büyük oyuncu ile yaşamak gerçekten gurur vericiydi..
Şiir'immi..

Dostlar, gökkuşağı gibidir
Rengarenk sarar gökyüzünü,
sonra birden kaybolurlar
ama hiç bir zaman renkleri solmaz,
hep canlı kalırlar;
tıpkı Mazi sayfaları gibi..

Mekanın cennet olsun Nejat Uygur..

Yorumlar

  1. Merhabalar.

    Yazınızın sonunda "Mekanın cennet olsun Nejat Uygur.." cümlesini görünce bir afalladım. Çünkü, bildiğim kadarıyla usta oyuncu yaşıyordu. Sizin blog sayfanızdan çıkıp hemen internet haberlerine baktım. Haberlerde gerçekten Nejat Uygur'un hayatını kaybettiğini haber veriyorlardı.

    Bloğunuz nezdinde usta duayen oyuncuya Cenab-ı Hakk'tan rahmetiyle muamele eylemesini, sevenlerine ve tiyatro camiasına da sabr-ı cemil ihsan eylemesini niyaz ederim. Üzüntümüz sonsuzdur, ama emir Büyük Yerden gelmiştir.

    Sizin de usta oyuncu ile aranızda şiir ile ilgili güzel bir anınız geçmiş. İşte, Nejat Uygur'da bir yalan oldu gitti. Geriye sadece onun eserleri baki kalacak.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bu defa doğru Recep bey;
      Haktan geldik , dönüş yine ancak ona değil midir..
      teşekkür ederim değerli yorumunuz için..
      sevgi ve saygılarımla..

      Sil
  2. canım işten şimdi geldim yazını okuyorum şaşırdım vefatmı etti algılayamadım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok üzücü bir haberi ilkkez paylaştım Kuğum..
      Rabbim mekanını cennet eylesin inşallah..
      sevgilerimle canım..

      Sil
    2. Mekanı cennet olsun canım.
      Senden duydum çok şaşırdım diyemem rahatsız olduğunu biliyordum ,hep dualarımdaydı.Nur içinde yatsın
      Sevgilerimle canım.

      Sil
    3. evet bir çok defa vefat haberi çıktı hayattayken; ama bu defa maalesef kuğucum
      Amin canım, amin
      öpüyorum seni, sevgilerimle..

      Sil
  3. Selamlar Gülçin, güzel bir hatıra, eminim okumuştur o şiiiri oyunlarından birinde,
    Allah rahmet eylesin, cennet olsun mekanı,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım Hobicim, evet mekanı cennet olsun sayfana geçiyorum..

      Sil
  4. Gerçek bir sanatçıydı, şimdikilerin aksine...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar