beta sevgisi..


Bir kaç gündür kendimi halsiz hissediyorum yok aslında fiziksel halsizlik değil, ruhsal halsizlik..

Neredeyse 3 ay önce öylece boş gördüğüm fanusun içine bir balık lazım olduğunu düşünüp babamdan bana beta almasını istedim, ne renk olsun diye telefonda sorunca, -kırmızı dedim, bırak üç kuruş fazla olsun..bir kaç saat sonra evimize yeni bir aile ferdi katıldı. Tabi hazırlığımı yaptığım için balığımız yerini almış oldu. fanusun etrafına mum ve gerçek bir büyük deniz kabuğu şeklindeki gece lambamı da yerleştirince çok da güzel oldu. Ha; süs olsun diye almadım merak etmeyin, bakmak istediğim için..Bilirsiniz beta'lar tek başına yaşayan ve cinsinden olan başka bir balık geldiğinde karşısındakini öldüren bir tür olduğu için özellikle istedim. Bir kaç hafta yemini verdim, suyunu değiştirdim bakımlarını yaptım, balık bildiğiniz balık işte..yani öyle düşünüyordum.



Taa ki; bir gün yan koltuğa oturduğumda bana doğru yaklaşıp baktığını anlayana dek..Gözlerim balığa bakarken parmağımı gezindirdim, önce kaçar gibi yaptı, korktu sanırım dedim başımı kitaba gömüp okumaya devam ettim, bir kaç dakika sonra hafifce başımı kaldırdığımda tekrar aynı noktaya gelip benim ne yaptığıma baktığını gördüm, uzunca bir süre öylece ona baktım..Bir kaç gün daha geçti yine aynı koltukta kitap okuyorum bu gelmiş yakınıma yine bakıyor, parmağımı yavaşça fanusa değdirip gezindirince parmağımın yönüne doğru gidip gelmeye başladığını fark ettim içimden de; -uzunca zamandır balık beslemiyoruz acaba ben mi yanılıyorum balıklar öyle parmak dokundurmaya gelmez kaçarlar ama bu niye böyle? yoksa kaçmazlarmı diye geçiriyorum, dikkatimi çekti, ertesi gün yemini verirken parmağımı takip ettiğini yemi attığım an bir köpeğin topu tutmasındaki refleks gibi anında yemi kapıp yediğini fark ettim. Bir zaman sonra odaya girdiğimi görünce dans eder gibi suyun içinde hareket ettiğini, ben oturup kitap yada bilgisayarla uğraşınca beni izlediğini, yatınca onunda uykuya daldığını gördüm -Allah Allah bu nasıl bi balık yahu diyorum kendi kendime, bir gün annemi çağırdım gel bak izle neler yapıyor gör dedim geçtim fanusun dibine oturdum beni görüp yanıma geliyor, sanki çok sevindiğini belli eder gibi çırpınıyor, suyun içinde tur atıyor yine bana gelip bakıyor burnumu fanusa yapıştırınca deliler gibi dönüyor ellerimi çırpıyorum çıldırıyor :) sonra gel diye kafa işareti yapıyorum inanması güç değil mi :) ama şahitlerim çok gerçekten çok ilginç bir durumla karşı karşıyayım geliyor öpücük kondurduğum yere yaklaşıyor, bakıyor, annem şaşkın şaşkın bakıyor bir yandan -hayret bişey diyor ve bir gün inanması güç dedim ya, öptüğüm an onunda ağız kısmının cama değdiğini fark ediyoruz bir basamak üste çıkıp ona yem verirken suya atmayıp elimden almasını bekliyorum ve parmağımın üstünden yemini aldığını görüyorum mucize gibi, inanması eminim çok zor, eğitimli köpek gibi bir balığın bunları yapması belkide inanması çok zor imkansız belki ama bu bir gerçek..bilmediğim tek şey bir betanın yada herhangi bir balığın anlattığım şeyleri yapıyor yada yapamıyor olması.. bilmiyorum..Petshop'a gittim bir kaç hafta sonra durumu olduğu gibi anlattığımda karşımdaki çocuğun şaşkın şaşkın -ben on yıldır bu işi yapıyorum bir balığın böyle şeyler yapması inanılmaz deyişi..sanırım aklımın yerinde olmadığını yada hayal gördüğümü düşünmüş olabilir ama aklımla zorum henüz yok, gayette iyi çalışıyor sonra şahitlerim oldu arkadaşlarım, eş dost gördü bayrama yakın ona akvaryum aldım tam techizatla donattım istedimki rahat etsin bayramın 3. günü balığım bu arada adı *şıpıdık* mantar oldu ölecek diye aklım çıktı melanet şahsiyetin biri de-bu ölür çok yaşamaz deyince canım acaip sıkıldı hemen akvaryumdan alıp fanusa yerleştirdim sabaha kadar gözümü kırpmadan koltukta uyandım, kör vakit petshopa girip durumu anlattım çocuk umutsuz mantar ilacı verdi hemen geldim eve, misafir falan umrumda değil; gözümü ayırmadan bebeğe bakar gibi bakımını yaptım, halen de yapıyorum.

Bazen sevgi, fanusun içindeki bir balıkta saklı olabilir; onunda beni gerçekten sevdiğini ve aramızda bilmediğim bir bağ olduğunu ıspat etti hem bana hemde aileme.. O, şu anda yaşıyor, ve bir kaç gündür daha iyi, çok daha iyi olacağını biliyorum çünkü mantar olduğu ve uyumadığım o gece uzunca zamandır ağlamayan ben, kendimi tutamadım. ona her baktığımı fark ettiğinde halsiz bir halde zorla fanusun dibinden kalkıp bana baktığında -ben iyiyim merak etme der gibi o hali içimi öyle acıttı ki; küçücük bir balığa böylesine bağlanabileceğim aklımın ucundan geçmezdi, şu an ellerimi çırpınca yine suyun içinde kıvrılarak dans etmeye başladı :) bu küçük kızla aramdaki o bağ anlatamayacağım ve belkide inanamayacağınız kadar gerçek..Onu çok sevdiğimi anlıyorum yoksa kolay kolay gözyaşı dökemem..

Son olarak size iki kitap okuduğumu söyleyeyim; biri -gerçeğe yakın göz çizim teknikleri kargodan bu gün aldım ve bitirdim, yazarı Sercan Arat (karakalem çalışmalarım için) bu arada onada buradan teşekkür etmek istiyorum, diğeri de; şibumi'nin yazarı ismini sır gibi yıllarca saklayan kod adı, -trevanian, gerçek adı; Rodney William Whitaker olan çok zeki bir yazarın okuduğum 2. kitabı -Katya'nın yazı isimli romanı ellerimin arasında..Oldukça seri ve sürükleyici olan bu hikayeyi bitirdikten sonra küçük bir özet geçeyim istiyorum.

Ve bazen sessiz dostlarımla birarada zaman geçirmek ruhuma çok iyi geliyor; meditasyon ise uyumadan yaptığım en huzur ve haz aldığım son şey..size yürekten tavsiye ediyorum, eminim çoğumuzun buna ihtiyacı var..
sevgilerimle..

Yorumlar

  1. Öyle güzel anlatmışsın ki, hemen gidip bir ufak akvaryum edineyim istedim. Vaktiyle denemişliğimiz vardır. Karşılarına geçip, seyretmek huzur verirdi. Senin Balık Beta'ya acil şifalar diliyorum. Her ikinize de sevgiler...
    Not. Kayıp Balık Nemo geldi aklıma. Favori filmlerimdendir. Ne kadar seyretsem doyamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabia hanım vaktiniz varsa gerçekten almanızı tavsiye ederim, akvaryum zaten her zaman insanı rahatlatıyor bizim gibi denizi olmayan bir memlekette yaşayanların en büyük özlemi deniz olduğu için bir nebzede olsa bu özlemimizi akvaryumla ne bileyim fanusun içinde bir balık dahi olsa giderebiliyorsunuz, ayrıca gerçekten balık sevgisini ilkkez bu kadar yakın hissettim.. Nemo :) evet biraz onun gibi hassas bir kızım var Rabia hanım yukarıda tamamen gerçekleri anlattım mübalağsı yok, dilerim sizede böyle akıllı ve farklı bir balık düşer :) sevgilerimle..

      Sil
  2. Merhabalar:) böyle rengarenk masal kahramanı gibi balıklara bayılıyorum:) bir akvaryum ne de güzel olur diye geçirmişimdir içimden hep.. balığın yaptığı şeyleri okurken hep canlandırdım zihnimde ve keyif aldım.. böyle bir balık denk geleceğini bilsem ben de isterdim :) umarım iyileşir.. ama yine de fazlabağlanmamak gerek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) sevgili Hayal, evet masal kahramanı gibi değil mi, hiç abartısız tamamen olduğu gibi anlattım öpücük atışını beni görünce sevincini ne bileyim parmağımın üstünden yemini alışını görmenizi isterdim derken aklıma video çekimi yapma fikri geldi şuan evet küçük bir çekimle bunu sizlere kanıtlayabilirim; dilerim sana da çok tatlı sevimli ve böyle akıllı bir balık denk gelir benim başıma böylesi çünkü ilkkez geldi :) güzel yorumun için teşekkür eder her zaman beklerim, sevgilerimle ;)

      Sil
  3. Merhabalar.

    Şu alemdeki hareket eden ve hareket halinde olan tüm canlı varlıklar, sevgiyi tanıyorlar. Çünkü, Cenab-ı Hakk, tüm canlıları yaratırken hepsinin içine sevgiyi yerleştirmiştir. Canlılar arasındaki bu sevgi iletişimi yapılarına göre farklılıklar arz eder ama, sonuçta hepsi sevgiyi tanır ve bilir.

    Bir küçük balıktan aldığınız elektrik bakın sizi ne kadar rahatlatmış ve mutlu etmiş. O balık ta sizden aldığı elektrikten çok mutlu olduğu aşikardır.

    İşte sevgi böyle bir şey. İnsana huzur veriyor ve insanı mutlu ediyor. Cenab-ı Hakk'tan size sağlık, huzur ve mutluluklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey eksik düşünen bizleriz galiba çünkü ben ilkkez böyle bir duruma böyle bir balıkla şahit oldum hem huzur veriyor hemde farkında olmadan bağlanıyorsunuz..
      Gerçekten aramızda bir bağ olduğunun farkına vardım yoksa o hasta haliyle fanusun dibinden halsizce yukarı çıkıp bana öyle hüzünlü bakmazdı ki; ne misafirlere baktı nede ailemin yüzüne şaşkınlığımı üzüntümü ve sonrasında yaşadığım sevinci size tarif edemiyorum :)
      Amin Cümlemize sizlerde dahil olmak üzere, değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim sevgi ve saygılarımla :)

      Sil
  4. Sevgili Gülöinciğim, sevgi değil midir? Mecnun'u çöllere düşüren, Ferhat'a dağları deldiren... Onun değiştiremiyeceği hiç bir şey yok. Gözü yaşlı bir yetimin göz yaşını kurutan, dertliye derdini unutturan. Hele de art niyetsiz samimi olan hayvana verilen ve karşılığı yine aynı şekilde alınan. Ben de faunusta balık besledim. Öldükleri zaman da çok üzülüyorduk kızlarım ile birlikte. Onlar bizim sessiz sevgililerimizdi. En son ölen balığımızdan sonra eşime alma! artık dedim. Şuan Allah nazarlardan saklasın dünya tatlısı bir muhabbet kuşumuz var. Benim en yakın arkadaşım sanki can dostum oğlum "marulum" var. Allah uzun ömür versin hepsine ... Çünkü yoklukları insanı derinden üzüyor. İnsan öylesine alışıyor ki, sanki aileden biri oluyorlar. Tanıtmaya çalıştığın kitap da ilginçmiş. Elimde henüz bitiremediğim Kemal Kutlu'nun "Öldürmeyeceksin" isimli kitabını bitirmeden başkasına geçmek istemiyorum. Gülçinciğim emeğine yüreğine sağlık "Şıpıdık" ı ne güzel anlatmışsın. Sevgilerimle öptüm çok...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan sevgisi çok özel bir duygu Hanifeciğim bak ne güzel hissederek dile getirmişsin muhabbet kuşunu, bu arada marula da bizden sevgiler göndeiryouz yani şıpıdıkla ikimiz :) senin mimine geleceğim kusuruma bakma bir kaç gündür internetimde osun olduğu için kumanda paneline girebildim ama sayfayı bir türlü açıp cevap veremedim yani sayfa açmadı, o yüzden şimdi geliyorum sayfana, yğrek dolusu sevgilerimle öpüyorum seni :)

      Sil
  5. Bu arada yorumu gönderdikten sonra aklıma geldi. Mimi ni cevaplandırdım canım. Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Selamlar Gülçinnur,
    Beta çok şirin, sevgiyi hissediyor tüm canlılar,
    Betanın tepkilerinden belli, benimde var köpeğim anlattıklarının benzerlerini bizde yaşıyoruz hergün,
    ama konu balık olunca şaşırdım okuduklarıma :))
    Beta ya sağlık diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oscar değil mi :) oscar'ın gözleri dikkatimi çekti Hobicim insan gibi bakıyor çünkü iyi inceledim resimlerini ve hakikaten ruhu çok güzel bir köpeğin var..
      evet sana demiştim ya bende bir gün balığımı anlatıyım diye :) işte şıpıdık böyle ilginç bir balık vede çok sevimli :) şıpıdıkla seni öpüyor ve oscar'a sevgilerimizi gönderiyoruz bu arada hayvanlarada reiki gönderdiğimi bilmeni isterim ;)

      Sil
    2. Hayvanlara reiki mi ?
      Bugünlerde bunalımda Oscar,
      Sabah ve akşam hem ihtiyacını gidermek hemde yürüyüş için dışarı çıkıyoruz, birgün bir köpekle karşılaştık ,önce birbirine havladı ikiside korktum, sonra uzaklaşmaya çalıştıkça ,oscar onun yanına gitmek asılıyor ,yaklaştık ona kokladı, o da takıldı peşimize yürüyüş yaptık :)
      Sonra her yürüyüşe çıktığımızda karşılaştık, zor ayrılıyorlar birbirlerinden, sabah akşam görüşmeler yetmedi oscara, öğle saatinde başlıyor havlamaya, tasmasını alıyor ağzına kapının önünde bekliyor, hadi gidelim der gibi, öğlen dışarı çıktığımızda onu göremedik ,sanki oscarın sadece sabah-akşam dışarı çıktığını biliyormuş gibi, her sabah kapımızın önüne gelmeye başladı, koştular bahçede, artık oscarın gözü hep kapıda, o yoksa mutsuz, beraberlerse bizi bile umursamaz hale geldi :)
      Birkaç gündür ne sabah ne de akşam göremiyoruz, Oscar mutsuz, kokluyor heryeri, onu arıyor, kapıdan dışarı bakıyor, bekliyor onu ve inanır mısın gözleri ıslanıyor, içeri alıyorum ,yemek yemiyor, hep uyuyor, dışarı çıkarıyorum gözünü yoldan ayırmıyor, nasıl olacak bilmiyorum ,ama bunalım da oyun bile istemiyor artık

      Sil
    3. peşinize takılan dişi olabilir Hobicim siz oscar için veterinere telefonla öncelikle danışın çünkü çiftleşmek istiyor olabilir bu durumda onun hem ruhen hemde fiziken rahatlamaya ihtiyacı var eğer göremiyorsa yanına gidip severek onunla konuşmanız gerekecek sonraki boyutlarda eğer istersen insanlara yaptığım gibi kediye kuşa ve kendi balığıma yaptığım gibi reiki uygulaması yaparım öncelikle bilgileri senden sonrasını hallederiz :) üzme kendini onunda bir eşe olmasa bile sizin onunle konuşmanıza ihtiyacı var ;)

      Sil
  7. İnsanların çoğu balıkları aptal zanneder, halbuki hiçte öyle değildir. Balıkların da insanlar gibi karakterleri vardır :) Beta, Velifera, Molly, Plati, Gourami, Zebra tetra, Japon gibi balıklar cana yakındır, onu sevdiğinizi, yem verdiğinizi anladığında o akvaryumun camından sizi izler durur :) Benim akvaryumum hemen bilgisayarımın yanında, ben pc başına oturmadığımda hepsi başıboş geziyo akvaryumda, ben pc başına oturunca beni görüp hepsi camın bir köşesine toplanıyolar "aha reyiz geldi" diye :D

    Bu arada sadece bi öneri, betalar bakımı kolay diye fanuslara hatta bardaklara hapsedilmiş balıklardır, akvaryumcularda bardakta satılır. Fakat ona ufak bi akvaryum alıp içine birde iç filtre taktığınızda izlemeye doyamazsınız. Erkek betanın akıntıyla yüzerken ki ahengini, yelpazelerinin hareketlerini görsen bu aynı balık mı dersin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet bende öyle zannedenlerden biriydim Abdullah, aynı şeyleri sende yaşamışsın bak ilkkez beni biri anladı :) kimse inanmıyor hatta petshoptaki o alık çocuk bile beni özürlü zannetti..
      senin balık çok heralde o zaman nasıl bakım yapıldığını bildiğine göre ara sıra sana danışırım..Aldım aldım ona küçük bi akvaryum beraberinde techizatların hepsini aldım mantar olunca fanusa geri koymak zorunda kaldım 2 gün önce akvaryumu iyice temizledim rezidansına yerleşti küçük hanım :) benden şanslı diyebilirim, bizimki dişi olduğu için kuyrukları aşşağıda ama erkeğine eski iş yerinde denk gelmiştim asalak gibi hiç hareket etmiyordu sadece ayna koyunca delirip kanatlarını ulusun pavyon dayıları gibi açıp sinirleniyordu :) bunları çiftleştiricem o zaman konuşuruz seninle vee sayfama uğrayıp şefer verdiğin için teşekkür ederim hacı ;)

      Sil
    2. Estağfurullah :) Bu arada benek hastalığının temel sebebi su ısısındaki ani değişimlerdir, bir ısıtıcı alıp (15tl) akvaryuma koyarsan balıkta sende rahat edersin. Beneği geçirmenin en kolay yolu ise ılıktan biraz sıcak su, biraz kaya tuzu ve mavi renkli benek damlasıdır =) Benden bu kadar, takıldıkların olursa sor =)

      Sil
    3. zaten asıl sorun ısıtıcıdan kaynaklandı hacı aldım ısıtıcıyı çalışmadı uğraştık olmadı gönderdim baktırdım orda çalışmış ama suda ısınmıyo yanmıyo daha doğrusu bende bi an o kadar el değince yıkayıp akvaryuma koymayı unuttum bodoslama taktım çalışacak heralde diye ordan bu mantarı kaptı hala kafa kısmında açıklı koyulu renkler var ama çok iyi durumda ben yinede alıyım kaya tuzuyla benek damlasını..tamam sorarım hocam :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar