solak solak..


Pırıl pırıl bir Ankara şehrinden kocaman selamlar herkese...Aslında pek bilinmedik bir efsane araştırmam vardı tam olarak bitmediği için yayınlayamıyorum bu sabah blog spot arkadaşlarımın sayfalarına şöyle bir göz atarken sevgili Nilesi'nin bir yazısı dikkatimi çekti meğerse dün solaklar günüymüş ve ben nasıl da atlamışım tüh diyerek dizime indirip ellerimi ağzıma götürüp pek bi gahirlendim dedimki; bir solak olarak bende bir iki bişey çiziktireyimde ilkkez bir defaya mahsusen şu solaklığım gurur duysun kendisiyle :)



Bildiğiniz şeylerden girip sol lob sağ loba -buranın hükümdarı benim sen çalış ben sana bakayım demeyeceğim bana göre solaklık tamamen genetik bir durum araştırmaların çoğu henüz netleşmiş olmasada bir kısmı genetik olduğunu bir kısmı testesteron bilmem nesinden kaynaklandığını v.s. iddia etsede ailenin bir ferdinden gelen kalıtım meselesi bir durum sadece o kadar..annem ve babam sağ-lak tüm aile fertleri sağlak fakat kardeşimle ben doğuştan solaktık aklımız erince bir gün bizim ailede kim solak diye sorduk büyükbabamızın solak olduğunu öğrenince ikimizde şok olmuştuk çünkü efsanevi meşhur büyükbabamızın isimlerimize ata olması haricinde hiç bir atalığı olmamasına karşın bıraktığı en büyük mirasın sadece bir solaklık olduğunu bilmemiz bizi epeyce şaşırtmıştı yinede sağ olsun diyeceğim o da işe yaramayacak Rabbim rahmet eylesin deyip geçeyim.

Efenim solaklık eski çağlarda kötülük, kötü ruhlar ve şeytanlıkla bir tutulur solak olan insanlar hoş görülmez, günahkar olarak bir kenara itilirlermiş :( yine araştırmalara göre solaklar sağ-laklara göre daha az yaşarlarmış ama bu tezi yine benim büyükbabam çürütür çünkü kendileri 95 yaşına kadar yaşamış annesi maya anne 125 yaşına kadar yaşamış ilginç insanlardır ama büyükbabamın çok yaşama sebeplerinden biri çok eşlililik yapmasından kayanklanıyor diye düşünüyorum tamı tamına 13 kere evlenip boşanan ve her seferinde 2 babannemden vazgeçemeyip geri onlara dönen bir adam olduğuna göre varın siz ne demek istediğimi anlayın :) evlendiği kadınla cicim ayını geçirip tam o dediğiniz aya girdiğini görüp dırdıra başladığı an -aman ya benim yine başım ağrıyacak bu kadını da  postalayım nasılsa güzel bir hatun bulurum stratejisiyle ömrünü vermiş ve tüm servetini kadınlara yedirip içirmiş  bir adamın bize biraktığı şey solaklık olunca haliyle korkmamak  elde değil :)

Solaklık bir özellik midir diye soracak olursak dünyada yaşayan insanların % 10'u solak olduğuna göre e var bişey galiba..ne var dersek bi kere dünyada ne üretiliyorsa herşey sağlaklar için solaklara özel  nesne yada obje sayısı çok az. mesela geçenlerde aldığım notebook masası sağlaklara göre olduğu için ben masayı tersten kullanıyorum üniversite sıraları yani amfiler benim dönemimde hep sağlaklara göre yapılmıştı ve her defasında ve yıllarca çok zorlandım yazı yazmakta ama kopya çekmekse bir o kadar kolaydı (hoş onun kolay yanlarından biri de benim yüzüm çok masumdu) bilgisayar masaları ve hatta normal masalar bile sağlaklara göre planlandığına göre e var bişey galiba.

Var tabii yine şu bilim adam ve kadınları solakların sağ-lak arkadaşlar alınmasın çok zeki olduklarını iddia ediyorlar einstein abimiz bize rehberlik ediyor arkasından mozart, leonardo da vinci, beethoven gibi büyüklerimiz arkasından gelecek solak nesillerin aslında zeki olduklarını ispat etmişlerdir.
Kendimce bir kaç şey söylemek istiyorum solak olduğumu algıladığım ve diğerlerine göre farklıymışım gibi muamele yapıldığım günden bu yana misafirliğe okula yada nereye gidersem gideyim hep duvar kenarına oturmak durumunda kaldım çünkü ortada otursam solumdakini hep rahatsız etmiş olacaktım. anaç bi tabiatta olduğum içinde çoğunlukla dost ve arkadaş meclislerinde de; masa başında oturup herkesi rahatlıkla görebilecek tek kişilik bir karede yer alma lüksünü bana yaşatırlar sağolsunlar resmi bir yerde isem ve diyelimki dilekçe ve imza gerektiren durumlardaysam -aaa !! solak mısınız cümlesine ve ardından gelen -ayy keşke bende solak olsaydım solaklar çok zeki olurlarmış sözleri klişeleştiği için kimi zaman gıcık olmuyor değilim, -vakti zamanında senin sağ-lak neslin benim burnumdan getirdi ama diyemiyorum. Malatya güzeli ilkokul öğretmenim anamdan emdiğim sütü helaliyle bunrunmdan getirdi -kızım sağ eline al çabuk -gülçin sana ne dedim ben hııı!!! -hadi git anneni çağır annem gelir hoca -canım gülçine bir türlü kalemi sağ eline aldırtamıyorum sende söyle konuş evde alışsın bende okulda elimden geleni yaparım tutsun sağ elinden artık kalemi !!! Din dersi hocalarım :) Allahım kendimi günahkar gibi hissetmeme neden oldunuz ya ne diyim ben size.. -evladım çok günah -hocam niye günah? gerçekten bu soruyu çok sordum evladım bizim dinimizde sağ elle yazılır sağ elle adım atılır sol elle taharetlenmiyomusun - e ediyorum bu arada anlatıyorum kusuruma bakmayın ama bunlar gerçekler tamam taharetleniyorum herkez gibi de sonuçta ben ellerimi yıkıyorum tövbestağfurullah yaa !! bu sol el ne günahkarmış meğerse ne terbiyesizmiş anlaymadım gitti sonunda diyanetten çok değerli bi hocama sordum adam -gülçin şimdiye kadar sana ne dedilerse sil at kafandan Allah isteseydi seni sağ-lak olarak yaratırdı her solak olanı nasıl günahkar olarak değerlenidirirler -hocam valla sizin tayfa öyle dedi bana -yok yok sen üzülme solaklık da normal bir durum günahkarlıkla bir alakası yok herşey senin niyetin neyse ona göre değerlendirilecek dediii -ohh çok şüküüür dedim veee yinee...

 -ohh olsun dedim hepinize inat sol elim yine de sizi tınlamadı sağ elime koz veripte standart biri olmadı işte ;)  ve ben sağ elimle barışamadım şimdi sağ elimle yapabildiğim şeyler sigarayı, makası ve topu sağ elim ve ayağımla kullanabiliyorum bunun dışında asla örgü öremem düz ve haroşa harici asla örnek çıkaramam dantel mantel bilmem kısacası o konularda her zaman demişimdir beceriksizim ama gel şu prizi tak sigorta (eski sigortalardan bahsediyorum) yap kablo kopmuş yap-tak -tamir et işine gelince yaparım yaptığım en iyi şeye gelince resim...onda da hala çok acemi olduğumu düşünüyorum yeri gelmişken size zenci bebeğimin son halini göstereyim başka da benden ve sol elimden bir şey gelmiyor.. söz konusu zekilikse;  bunun sağ yada sol lobla elle yada ayakla bir alakası yok herşey kafa çalıştırmaya bağlı...ve son olarak nefes alamadığım için inanılmaz çalıştığımdan bir anda benim şarteller attı ve ben gidiyorum hadi eyvallah deyip işten çıktım :) şunun şurasında emekli olmama tabi yaşayabilirsem 7 senem kalmış huzuru bulacağım bir iş bulduğum andan itibaren o 7 yılı da inşallah devirebilieceğim kısacası dinleniyorum ve kendime göre bir iş arıyorum..şimdilik herkese selam ve sevgiler solaklık haftası kutlu olsuuun ;)

Yorumlar

  1. Şu örgü mevzusuna sonuna kadar katılıyorum. Düz ve haroşa örgüden başka yapamıyorum. Ama yine de pes etmedim kendime şöyle birkaç şey yapmışımdır yani. :)
    Solaklar haftamız kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
  2. pes etme :) helal olsun sana annem terzi öğretmen olduğu için kadın neler neler yapar çıkarır bende öyle saf saf bakarım nasıl yapıyor diye..
    o zaman kutlu olsuuun ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.

    Solaklar Günü nedeniyle tüm solaklarımızın Solaklar Günü'nü kutlarım. Kaleminize ve gönlünüze sağlık, solak solak kaleme aldığınız solaklar yazınızı büyük bir keyifle zevk alarak okudum. Ben, bağ-bahçe işlerinde solakım; kalem, müzik enstrümanları ve diğer işlerde de sağlakım. Yani ben de hem solaklık, hem de sağlaklık mevcut. Daha doğrusu kollarım sağlak, ayaklarım ise solaktır.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Recep bey merhabalar :)
      bildiğim kadarıyla sizin durumunzda olanlarda var bazen her iki elini kullanlarında olduğu gibi bu da farklı bir özellik işte ama neden olduğunu araştırdınız mı acaba?
      selam ve sevgiler benden ziyaretiniz beni mutlu etti :)

      Sil
  4. Bizde de solak-lar var.Ben de sa(ğ)laklardanım :) Yumuşak g olmasa salaklardan olucaz..Güzel bir yazı olmuş. elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) estağfurullah teşekkür ederim sevgili bilge dünyamız, sevgilerimle..

      Sil
  5. Güzel ve keyifli bir yazı idi. Gülçinciğim özlemişim seni. uzun zamandır rahatsızdım uğrayamadım kimseye. Şimdi çok şükür daha iyiyim.
    Öpüyorum canım. Dert etme kendine nasıl rahat hissediyorsan öyle davran.
    Sevgilerimle şen ve esen kal canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seni özledim Hanifeciğim çok geçmiş olsun umarım iyisindir şimdi

      dertlik durum geçti artık öğrenciyken sorundu çok şükür onu da atlattık sadece karakalem yaparken kağıdı mahvediyorum onu da çözemeyeceğim maalesef :) sevgilerimle öpüyorum Rabbimden şifalar dilerim senin için canımsın..

      Sil
  6. Canım ya solaklar günün kutlu olsun:))
    ilkokula giderken sorarlardı solakmısın diye her defasındada yerdim bu şakayı hayır ben salağım derdim:)))
    öpüyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet bilmez miyim sen söyleyince hatırladım kuğucum banada yaparlardı ama tongaya düşmedim işte :)) canım benim umarım iyisindir kocaman öperim my strawbery :)

      Sil
  7. Okurken bir ara olay solaklar gününden çıkıp büyük babaya veryansın etmeye dönüşecek diye düşünmedim değil. :) Vay be aslında görmezden gelerek hatta günahkar ilan ederek ne çok üzüyormuşuz solakları. Hiç bu konunun bu kadar sıkıntılı olacağı aklıma gelmezdi.
    Ufuk açan. Yeni bir bakış kazandıran türden bir yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hafiften oraya kadar gidecekti :) zor tuttum kendimi :)) günah konusu öyle geniş ve öyle detaylı bir durumki tabi bana göre; iş kşke solaklıkla kalsaydı diye düşünüyorum.. yaa evet siz sağ-laklar neler yaşattınız bizlere :)) değerli yorumunuz için içten teşekkürler ziyaretinize geleceğim, sevgiler ;)

      Sil
  8. İnsanı sakinleştiren müzik eşliğinde keyifle okudum arkadaşım yazını, ve ben genellikle sabah saatlerinde ziyaret ediyorum senin sayfanı, aklıma geliyor, açıyorum bloğunu ,yazılarını okuyup yüzümde gülümsemeyle başlatıyorsun güne,
    Solaklar günün kutlu olsun bu arada,benim kardeşimde solaktı, yıllarca sağ elini kullanması için zorlandı, dedem eline vururdu "kaşığı sağ eline al", ağlayarak kalkardı sofradan ,öğretmeni elini bağlardı, "sağ elinle yaz" ,bu olaylar 7-8 yaşlarında oluyor,şimdi olsa hemen müdahale ederdim:) Şu an hem sağ hemde sol elini rahatlıkla kullanabiliyor, sol elle başlıyor yazmaya yorulunca sağ elle devam :)kesinlikle ayrıcalıklı tüm solaklar,
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar