düşünelim..



Abdalın biri bir şehre gelmiş, oranın halkı da yabancılara hiç güvenmezmiş
-Defol !!! diye bağırmışlar dervişe; -hiç birimiz seni tanımıyoruz.
Derviş sükunetle cevap vermiş;
-ben kendimi tanıyorum ya önemli olan o...İnan olsun şayet öbür türlü olsaydı, yani siz beni bilseydiniz ama ben kendimi bilmeseydim, çok daha fena olurdu...






NOT: Ankara 43 derece, 86 yılın en sıcak günü. lütfen, rica ediyorum laf olarak okuyup geçmeyin
Hayvanların suya çok ihtiyaçları var yoğurt kaplarını, su petlerini atmayın sadece su doldurup kapı önüne koyacaksınız, o kadar..

Yorumlar

  1. İnsanın kendini bilmemesi imkansız diye düşünüyorum, mesela mutlaka şu ülkedeki çıkarcılar, Atatürk ve Türk düşmanları da kendilerinin ne .....k olduklarını biliyorlardır ha yok kendilerini haklı görüyorlarsa o zaman kafalarında bir bozukluk vardır...hayvanlar için uyarına çok teşekkürler, uzun yıllardır sektirmem kapı önüne, apt. bahçesine su kabı koyarım yaz-kış kar- buz...yazın kolay da geçen kış çok çektim...koyduğum sular akşama buz tutuyordu..kışın kediler susamaz kimse sanmasın gözümle görürdüm su koyarken koşar içerlerdi...
    sevgiler Gülçin'ciğm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana göre müjde ablacım insan her yaşta kendisinin ne olduğunu mutlaka biliyor olduğunu düşünüyorum fakat mecazi anlamına girecek olursak burada pişmek ve yanmak var, maneviyatımızda ne kadar ben'iz yada-biz'iz bunada yanıtı ruh zaman içinde veriyor mevlana ne güzel diyor -hamdım-piştim-yandım..3 küçük kelime binlerce yolları katederek anlamını kazanıyor..
      Atatürk'e karşı düşünceler yada şeyh saite karşı düşünceler ve bu zıtlıklar ülkemizin her yerinde yaşanan bir olağan durum, bunu böyle görmeye başlayanlarda bizleriz zam gelince ne yapıyoruz bir kaç gün tepki veriyoruz ama çok geçmeden alışıyoruz işte bu durumda böyle..elbette kişi kendinde bilir işi hesabı ablacım kim kimin ne olduğunu bilir bakalım neler göreceğiz..

      ve senin ne kadar duyarlı olduğunu bildiğim için teşekkür ediyorum ablacım keşke sendeki sevginin sadcece küçük bir kısmı diğer insanlardada olsa hayvanlar mutlu olacak bizde bahçemizde eski hamam kurnalarından var ona suyu dolduruyoruz kuşlar kediler gelip içip gidiyorlar :) bazende banyo yapıyorlar :)) çok tatlı oluyorlar o zaman..sevgilerimle bücürük yazına geleceğim gördüm ;)

      Sil
  2. blğoma diğil evime gelsen keşke:)
    yarışma başladığında bi heveslendim sorma ama sonra bi baktım beş yıldızlı şefler bizim blogır bacıları silip süpürüyorlar,yapıyorlar acaip acaip soslar koyuyorlar tabağa afillimi afilli peeh kim bakar benim imambayıldıya,artık başka bahara mahalleler arası bi yarışma varsa ona geliğim ben :) burdan yolluyorum kocccaman sevgilerimi...
    gülçincim bendeki yorumunun altına cevap yazdım ama burayada kopyaladım yapıştırdım :)hayırlı ramazanlar canım aman diyim dışarlarda dolaşma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birgün yolum düşecek o zaman seni 5 dk bile olsa ziyaret edeceğim inşaallah Miyaseciğim çok teşekkür ediyorum..
      yahu o adamlar ne yapıyorlar Allah aşkına klasik yemekleri sosla iki yeşillikle soslayıp şık bir tabakta sunuyorlar bu kadar..senin yemeklerini görse o 3 gurme birde yeseler bayılırlar imama gerek kalmaz :)) ciddi diyorum yaa mahalle falan değil gitmen lazım kesinlikle bunu bir sana birde hobicime önermem lazım..
      hayırlı ramazanlar canım amin, öpüyorum..

      Sil
  3. "İnsanın kendisini bilmesi" hem zor hem kolay. Ara ara kendime sorduğum bir sorudur " acaba ben kimim" diye.
    Güzel ve düşündüren bir hikaye.
    Ve ÇOK HAKLISIN BİR KAP SU LÜTFEN KAPI ÖNLERİNE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay olanı kendini bilmekte zor olansa kendini bilene kadar geçen zamanda olabilirmi Gülşahcım..bu soruyu zaman zaman bende soruyorum tıpkı senin gibi..kendime acımam olmadığı için cevabımı biliyorum :) zaman hem ilaç hem büyümix gibi :) büyüyorsun pişiyorsun yanıyorsun yaşıyorsun..teşekkür ederim canım yorumun için..
      Ve yine duyarlılığın için kocaman öpüyorum seni :)

      Sil
    2. Olabilir tabi Gülçin'cim. Çevreme bu soruyu sorduğumda genelde yanıtlar aaynı olabliiyor yada kısa bir sessizlik.
      oysaki boş yere bu dünyaya gönderilmediğimizi düşünüyorum. Tabi arada cahiller de olacak ki birşeylerin farkına varılsın...
      Büyümek pimek çok öenmli. Bir zamanlar birşey okumuştum "acılardır insanı olgunlaştıran" diye ve o zaman anlamsız ve saçma bir düşünce gibi gelmişti. Sonra hayatta bazı acıları aile içi ve dışı yaşayınca ve ders alınca anladım cümlede ki manayı...
      Konu güzel anlatılacaklar uzun...
      iyi pazarlar şimdiden canıııımmm.

      Sil
    3. kesinlikle hepimizin bir görevi var belki farkında değiliz, belkide henüz o göreve hazır değiliz, aradaki cahillerin sayısı epeyce fazla olsada :) yinede meyve veren insanlarımızda var..
      başıma geldiği için sana katılıyorum bu söz boşa söylenmemiş Gülşahcım -acılar olgunlaştırıyor ruhumuzu, sende anlamışsın, insanların birbirlerini anlamaları çok güzel bir duygu
      çok teşekkür ediyorum canım :) iyiki varsın, sevgilerimle..

      Sil
  4. İlim ilim bilmektir
    İlim kendin bilmektir
    Sen kendini bilmezsin
    Ya nice okumaktır demiş Yunus..İnsanın kendini bilmesi tanıması kadar mükkemmel bir şey var mı? kendini bilen herşeyi biliyor demektir..Kendini bilmek okumakla, öğrenmekle,yaşamakla mümkün olur. Gülçinciğim Hayvanlar ile ilgili duyarlılığın ne güzel.Herkes bu anlamda duyarlı davranıp üzerine düşeni yapmalı.. Canım öpüyorum, sevgilerimi yolluyorum. Gönlünce bir pazar geçirmeni diliyorum..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. kendiniz bilen az,bilmeyense çok Hanifeciğim hele denk geldiğin zaman sohbete doyum olmuyor, susup dinlemek lazım, anlamak lazım..İnsan birazda kendi için susmalı, arada bir dinlenmeli, -neredeyim-kimim-ne yapmalıyım demeli..Şimdi yani zamanı yaşadığımız bu dünyada etrafımızda çoğunlukla gençlerin dinleme alışkanlıklarının olmaması dikkatimi çekiyor, belkide bende böyleydim diyorum zaman zaman..güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum Yunus ne güzel dile getirmiş abdal gibi..sevgilerini aldım gülümseyerek :) öpüyorum, iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  6. Gülçinciğim, benim de dikkatimi çekti. Dinlemeyen sadece gençler değil.Orta yaşlılar, yaşlılar, çocuklar toplum olarak anlamaya dinlemeye tahammülümüz yok.Ondandır ki başımızda hep bela dönüyor..canım ben de öpüyorum seni..Hoşçakal, dostçakal..

    YanıtlaSil
  7. haklısın, niyedir bu tahammülsüzlük nedendir bilinmez, saygı yitimindenmi, ego tatminindenmi, kimlik arayışındanmıdır acaba?
    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar