terk et...


sigarayı iki kere bırakmayı denedim, ilki toplu seans yapar gibi iş arkadaşlarımla yaşamaya çalıştığım
uyduruk bir denemeydi, tabi isteyerek bırakmadım.
ikincisi kardeşimin hastanede son günlerini yaşadığı sıralarda doktorların üstüme üstüme gelmesiyle
kendimi bahçeye atışım sırasında yaktığım sigaranın paketine bakıp -bitireceğim seni dememle paketi büzüştürmem bir oldu..sonra ne mi oldu? olmadı hepsi bu..
İnsan alışkanlıklarını çok zor kaybeder, kaybetmek istemez, çünkü arada bilinmeyen bir bağ vardır..
Aşk dediğimiz o kandırıkçı şey, sevgiye dönüştüğünde bakarsınızki farkında olmadan yine bir bağlantı kurmuşsunuzdur, ileride bu da alışkanlığa dönüşecektir, şayet gerçekten içinde 'sevgi' varsa...
Alışkanlığa alışmak zaman ister, siz o zamanı verdiğinizde işte karşınızda durmaktadır -ben oldum diyerek..



Aktarımı biliyorsunuz hani şu müneccim gibi benim derdime derman olmaya çalışan değişik tuhaf bir adam..
yolum bu gün onunla bir kez daha kesişti -saçlar çıkıyor deli kız gözün aydın deyince zoraki bir gülümseme çıktı içimden..-gel bakıyım diyor ve ben dejavu yaşamaya başlıyorum işte yine, -uzat ellerini..cetvel yemeye alışmış suçlu öğrenci hissiyatında açıyorum avuçlarımı -patts öbür ele -pattss..
-Kalp ağrınmı var çocuğum...bu adam deli, gerçekten deli...hangi dr. anlar ki hop diye söyleyiversin, çok şaşkınım, gözlerimi kaldırıp bakmadım, cevap vermeden; -eveeeet çocuğum ne dedim ben sana..ne diyecekki, güleceksin, milleti kandıracaksın, tıpkı az önce onu kandırmaya çalıştığım gibi ama bir bu adam yutmuyor oyunumu..-bişey soracağım size..-sor evladım, anlat bakiiimm -sizde kalbimin acısını dindirecek karışım otlar varmı ? çok bilmiş aktarım -var diyor var evladım..
nasıl yani diye bakıyorum yüzüne cevap bekliyorum safca..
-zaman evladım, zaman içeceksin, çok yara aldıysan çokcada kendini pansuman edeceksin..
gözlerim dolup dolup geliyor taş kesiliyorum öyle sessizim..
-evladım bu kadar hassas olma çocuğum, içinde yaşama, kabuğuna girip ordan çıkmayım diyorsun, ağlayımda kimse görmesin diyorsun, üzüleyimde bilmesinler..pıtır pıtır dökülüyor işte  koca adamın karşısında gözlerimin o yaşları..-ağla, ağla evladım..söylemesende bırak gözyaşların konuşsun..
gözyaşlarıma kızıyorum -akmaa, akmaa diye ama zapt edemiyorum içimden -tut kendini Allah aşkına yapma diyorum ama oldu bi kere..gülümsüyor bana -zerre kadar hak etmemiş seni..hadi ağla da kurtul, yarında ağla, öbür günde, durmadan ağla bak sana nasılda iyi gelecek..bi süre sonra salya sümük herşeyi topluyorum selpağımla kızardığımı biliyorum, mahcubum..birden -sen en çok ne yapmaktan hoşlanırsın..hiç beklemediğim bi soru bu..-karakalem çıkıyor ağzımdan tek kelime..-çiz o zaman..kendini çiz, hayatını çiz, çizmek istediklerini çiz, silmek istediklerini sil..yaralarını sil, acılarını çiz, acılarını sil..bu adama hayret ediyorum..
-bir ay sonra buraya gel, bakalım o zaman nasıl olacaksın..Ahh aktar amcam..keşke yaralarım kurşun değilde o kurşunun kalemi olsaydı, ortadan ikiye bölüp fırlatıp atabilseydim..durmak istemiyorum zaten, çıkıyorum dükkandan..hayata küsesim var öyle incitmişki beni, dönüpte yüzüne bakasım yok..Alışkanlıkları terk etmek işte böyle ağır geliyor, böyle zor, öyle kötü, ve öylesine can acıtıcı..
Reşat nuri görmeliydi çalıkuşunun alışkanlıklarından kaçtığını..

Yorumlar

  1. Acım mı? Geçmedi...
    Alıştım sadece.

    insan alışıyor be gülçinim :) bu demek oluyor ki günü geldiğinde unutulacak ;) sadece biraz sabır :) tamam kabul ediyorum biraz değil çok çok sabır gerekiyor :))) ama bizde var onu biliyorum çünkü bizim bizi bizden iyi tanıyan bir Rabbimiz var ve O bizim için en iyi olanı daha iyi biliyor eğer bu duruma katlanamayacağımızı düşünseydi bize bunu yaşatmazdı :)Güçlüyüz yaaa biz :))
    seni çok seviyorum canım aklımda ve dualarımdasın kendine dikkat et :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru dersin şirinem, zamanla acı'yada alışıyoruz, ne arsız ne dayanıklı insanmışız bizler değilmi?
      acı gitmiyor elbette yüreğin bir kenarında kalıyor öylece bir süre sonra şiddeti azalıyor ama gitmiyor beter şey..
      sabır, irade, dayanma gücüyle yarış ediyoruz sanki, öss gibi bir hayat bastırdıkça kıstırdıkça -ya sabır-hadi dayan diyerek sınav veriyoruz işte..
      bi dirence de güç diyoruz değilmi ruh ikizim..
      kas yapmaktan güç yapmış kadınlar yerine bir gün gülmekten mutluluğa gol atmış insanlar olalım dilerim ;) kocaman sevgilerimle, öpüyorum..

      Sil
  2. Acılar geçmez içimizde derin bir yerlere gömeriz,
    gözyaşlarımızla sularız,
    sarmaşık gibi her yerimize dağılırlar ,
    bazen hasta ederler bizi, bazende hayattan kopmuş biri
    biz istemesekte içimizde büyüyüp gelişirler, zehirli sarmaşık gibi canımız yakarlar, acılar kaybolmaz unutmuş gibi yaparız zamana aldanmış gibi yaparız ,
    yastığa baş koyduğumuzda kend, kendimize kaldığımızada hemen ortaya çıkıverirler...
    sevgilerimle
    sarıldım, çilek kokusu o yüzden geliyor:)

    YanıtlaSil
  3. acı hissini Allah vermeseydi kullarına acaba biz insanoğulları neler yapardık, ne hale gelirdik diye düşünüyorumda; sanırım ruhumuz ham meyve gibi ekşi kalırdı galiba, yani öyle düşünüyorum...
    keşke dağlar kaldırabilseydi de, bu yük omuzlarımıza binmeseydi diyede düşünüyorum, sonra bir dolu şey..düşünürken bakıyorumki; daha bir çok acı duygular yaşanıp, geçiyormuş, taze bir kalple 70 yaş'a gelinirmi dersin :)
    kalpde, yoruluyor ister istemez,alışıyorsun herşeye..
    zaman kuğucum, neler göstermiyorki..
    çilekli pastandan bir dilim aldım,sevgilerimi bırakıyorum en damarından ;)

    YanıtlaSil
  4. Gülçin'ciğim merhaba, dil bilgisi, biçim vs. bakımından eleştirin demişsin ya hiç vakit kaybetmeden başlıyorum:)))
    1)Cümle başları daima büyük harfle başlanır bildiğine eminim ihmal ediyorsun. Nokta veya soru işaretinden sonra mutlaka büyük harfle başlamalısın.
    2)Paket sözcüğü paketine derken 't' eğer yanlış hatırlamıyorsam yumuşar ve 'd' olurdu, yani pakedine..
    3)ki' ler ayrı yazılacak..'bakarsınız ki,"sonra virgül gelecek
    4)değişik tuhaf bir adam...cümlesinde değişikten sonra virgül gelecek, cümlenin bütününe bakınca "bir" de bence gereksiz yani olmasa daha uygun olacak..
    5)gel bakayım gel bakayım olacak:)
    6)patts İngilizce mi? :))pat, pat, pat.. ama şimdiki nesil böyle kullanıyor yazıyorsa bilemiyorum ben ilk kez sende rastladım:)
    7)mi, mı ayrı yazılacak...kalp ağrın mı var?
    8)dr. kısaltması cümle içinde doktor olarak yazsan daha uygun olur diye düşünüyorum..(yanlış değil ama daha uygun)
    9)bişey yerine bir şey...(ama özellikle konuşma dilini vurgulamak için öyle yazdıysan hepsi o tarz devam etmeli)
    10)var mı mı ayrı yazılacak
    11)safca değil safça olacaktı eğer yanlış bilmiyorsam...emin değilsen saf saf da olabilir..

    12)çokcada derken çokça da olacak sanırım...yani ç harfi ve da ayrı yazılacak
    13)pansuman etmek biraz tuhaf geldi bana pansuman yapacaksın daha doğru bir söyleniş gibime geliyor ama adam o şekilde kullandıysa ve bunu vurgulamak istiyorsan o zaman başka..
    14)dahi anlamındaki de, da lar ayrı yazılacak..
    15)zaptedemiyorum bitişik yazılıyordu galiba..
    16)Çalıkuşu derken Ç büyük, nun ayrı olacak ve yukarıdan virgül konacak yani Çalıkuşu'nun..Reşat Nuri derken de Nuri'nin N' si büyük olacak..:)

    Gülçin'ciğim okul bilgilerimin çoğunu unuttum aslında, en iyisi bir imla kılavuzu kullan, benim emin olamadığım yerler için...yalnız ben yoruldum:))))benden bu kadar umarım işine yarar:)kolay gelsin
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde ablacım çok gecikmeli yorumlara cevap vermemin nedeni yorumlara toplu cevap vereyim istedim birde bi ara yazıları yazıp acele acele çıktım yorumlara ha bu gün ha yarın cevap veriyim derken birikti hadi birikmişken topluca cevap veriyim istedim..
      bütün ayrıntılara tek tek dikkat ettim çok doğru tespitlerin olmuş imla klavuzu çok haklısın hiç düşünmemiştim, ince düşüncen ve desteğin için çok teşekkür ederim, dahada dikkat edeceğim tamam :)

      Sil
  5. Sonradan not: Gülçin'ciğim unuttum, sonradan aklıma geldi, yazdığım yorum sayılmaz, gramer konusundaki eleştirilerimdi,(yarışma jürisi bu konuda çok titiz olabilir diye elimden geldiğince dikkatli baktım)o yüzden onay vermene gerek yok alakasız olur ve başkaları yanlış anlayabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumlara cevap vermemek olmaz ablacım, hem çokda memnun oldum çok hoşuma gitti beni düşünüp dikkat ettiğin için :) hiiç yanlış anlaşılma olmaaaz :) aksine pek memnun oldum, ellerine yüreğine sağlık..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar