miraç ne demektir? ve o gece neler oldu..




Mirac, merdiven demektir. Resulullah efendimizin göklere çıkarıldığı, bilinmeyen yerlere götürüldüğü gecedir. Recebin 27. gecesidir. İsra suresinin ilk âyet-i kerimesinde, Miraç gecesi tüm gerçekleriyle anlatılmaktadır.



Peygamber efendimiz miracını özetle şöyle anlatıyor: Verilen Burak’a binip Beyt-ül-Makdis’e geldim. Onu, önceki peygamberlerin bağladığı halkaya bağladım, sonra Mescid’e girip orada iki rekât namaz kılıp çıktım. Cebrail bir kap şarap, bir kap da süt getirdi. Ben sütü seçtim. Cebrail, (Yaratılışa uygun olanı seçtin) dedi. Sonra bizi birinci semaya çıkardı. Gök kapısında, (Sen kimsin?) diye bir ses geldi. (Ben Cebrail’im) dedi. (Yanındaki kim?) dendi. (Muhammed aleyhisselam) dedi. (O, peygamber olarak gönderildi mi?) dendi. Cebrail, (Evet) dedi. Gök kapısı açıldı. Hazret-i Âdem’le karşılaştım. Bana merhaba diyerek hayır dua etti. 2. semaya çıktık. Yine orada da aynı konuşmalar geçti. Göğün kapısı açıldı. Burada iki teyze oğlu İsave ve Yahya ile karşılaştım. Onlar da bana, merhaba diyerek dua ettiler.3. semaya çıktık. Bu kapıda da aynı konuşmalar geçti. Göğün kapısı açıldı. Orada Hazret-i Yusuf’u gördüm. O da dua etti. 4. semaya çıktık. Aynı konuşmalar oldu. Kapı açıldı. Hazret-i İdris’i gördüm. O da dua etti. 5. semaya çıktık. Yine aynı konuşmalar geçti. Kapı açıldı. Hazret-i Harun’u gördüm. O da dua etti. 6. semaya çıktık. Yine aynı konuşmalar oldu ve kapı açıldı. Hazret-i Musa’yı gördüm. Merhaba diyerek dua etti. 7. semaya çıktık. Yine aynı konuşmalar geçti ve kapı açıldı. Arkasını Beyt-ül-Mamur’a dayamış Hazret-i İbrahim’i gördüm. O da dua etti. Beyt-ül-Mamur’u gördüm. Sonra Cebrail beni Sidret-ül-Münteha’ya (son sınır ağacı) götürdü. Allah, günde elli vakit namazı farz kıldı. Musa’nın yanına gelip anlattım. (Rabbinden azaltmasını iste! Ümmetin buna güç yetiremez. Tecrübem var.) dedi. Birkaç defa Rabbimle görüşmeye devam ettim. Nihayet Rabbim, (Beş vakit namazı farz kıldım. Her vakit için on sevab vardır. Böylece elli vakit namaz olur) buyurdu. (alıntı)

Miraç kandiliniz mübarek olsun..

Yorumlar

  1. canım mimledim seni:)
    öptüm:)

    YanıtlaSil
  2. Miraç merdiven demek miymiş? O halde merdiven kandilin kutlu olsun Gülçin'ciğim...
    Bu arada bu konu hakkında içimden geçenleri yazmak istedim ama sonra çekindim din konusunda içimden geçenleri yazarsam belki kırılırsın diye..
    sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dinlerin en güzeli ve en hoşgörülü din islamiyet olduğu için ve hoşgörülü olduğumu bildiğin için yazmak istediğini yazabilirsin ablacım :) ve Amin hepimizin dilerim.

      Sil
    2. Hoşgörülü olduğu konusunda şüphem olsa da (dinciler yüzünden)şimdi bu kandil işinde ve Allah ile peygamberin namaz konusundaki pazarlığına taktım:))şimdi uzay gemisi ya da kestirmeden ışınlanmak varken atla uzaya gidilir mi?:)))hadi diyelim ki atla gitti, hesapladım Allah günde 50 rekat namaz emretmiş önce, namaz beş dakika sürmez ama beş dakika sürse, 50 X 5 = 250 dakika günlük ibadet süresi = yaklaşık günde beş saat ibadet edecekken peygamber insanlara bu kadar çok diyor, şimdi koskoca Allah tövbe tövbe bunu baştan düşünememiş ancak peygamber aklına getirmiş olmuyor mu???Hadi bunu da geçtim sonra birkaç gün gidip geliyor azalta azalta günde 5 vakitte anlaşıyorlar..yani şimdi gözümün önüne geliyor..
      - Tanrı'm 50 çok sen şunu 30 yap
      - yok 40 olsun
      - ya 40 da fazla gel 20 de anlaşalım
      - olmaz ya sen de çok azalttın
      - ya valla bu ümmetim tembeldir
      - olmaz ağzımdan çıktı
      - ya Alla'm sen şunu 5 yap yuvarlak rakam
      :)))))yani böyle mi olmuş acaba???
      Kusura bakma Gülçin'ciğim ama bu dinler, efsanelere taktım ben çok yaramaz bir çocuğum:)))kafam almıyor:)))bence böyle değil ama yine de böyle olmasıyla huzur bulanlar bulsun:)sevgilerimi bıraktım

      Sil
  3. müjde ablacım böyle düşüneceğini tahmin etmiştim şöyle bir örnek vermek lazım mesela türkiyede lazından çerkezine bir dolu insan ve inançlar var diyelim ben kürt'üm ama pkk'lı değilim vatanımı ve milletimi çok seviyorum ve sende beni tanıyorsun beni dincilerle mukayese edebilir misin edemezsin elbette, çünkü kişilik meselesidir. dinci diye sınıflandırma yaptıklarının da bir ırk ama kötü niyetli bir ırk olduğunu düşünürsek bunlar yüzünden dinimizi hedef almak doğru değildir elbette..namaz tek kişilik dua tek kişiliktir kafirun suresini de o yüzden çok severim ne demiş: -senin dinin sana benim dinim bana..
    gelelim miraç ile ilgili düşüncelerine; yıllar önce benimde diniz hakkında en ufacık bir fikrim yoktu sevgili yengem durmadan-daha ne zaman namaz kılacaksın dediğinde kılacağım varsada inada bindirir kılmazdım, çok sonra bir gün öyle bunaldığım bir vakitte namaz kılmayı öğreneceğim dedim öğrendim fakat 5 vakit ne anlama geliyor diyede düşündüm -kura-ı kerimi de oku, hatmet denildiğinde hiç dikkate almadım ama daha sonra okumaya başladım ve hiç bir şey anlamadım oturup düşündüm ingilzceyi öğrenebilmek için sözlük hazinenin kuvvetli olması gerekirki grameri arkadan gelsin,kendi kendime bir plan yaptım önce peygamberlerin hayatını okudum, hala da okumaya devam ediyorum ardından kuran-ı kerimi okumaya başladım ve okudukça -aa evet bu peygamber böyle yapmıştı, demek bu yüzden böyle bir açıklama getirmiş Rabbimiz dedim, pekiştirmek için birbiriyle bağlantılı iki kitap öneririm sana, öncelikle eğer zamanın varsa peygamberler tarihini ve ardından kuran-ı kerimi okumanı isterim yanlış anlamanı istemem kesinlikle bu bir tavsiye..miraç gecesi olanlar olağan dışı bir durum ben her ne kadar şunun nedeni budur desem bile kafi gelmeyecektir, ama okuduğunda eminim ne demek istendiğini anlayacaksın, özel bir açıklama daha getireyim namazı kılmamın en büyük nedeni gördüğüm bir rüya idi, ikinci büyük nedeni de; bir gece karabasanların basmış olmasıydı ve çok korkmuştum, işte ondan sonra kendi kendime okuyarak düşünerek anlamaya çalıştım anladıkçada mantığını buldum :) umuyorum dilim döndüğünce anlatabilmişimdir, sevgilerimle yanaklarından öpüyorum :) iyi geceler..

    YanıtlaSil
  4. Gülçin'ciğim seni ve diğer tüm insanları (Ayşe'si, Fatma'sı, Ahmet'i, Mehmet'i, Williams'ı, Liza'yı ve tüm diğer dinlere inananları)rahatlatıp, huzur verdiği müddetçe dinlerin çok iyi bir şey olduğunu düşünüyorum, hatırlarsan seninkine benzer bir karabasan ben de görmüştüm ve deist olmaktan vazgeçip agnostik olmaya karar verdiğimi yazmıştım sayfanda. Bir yaratıcıya sığınma veya benim yaptığım gibi meleklerden (hem de prensesin ve baktığım melek olan kedilerin melek olup beni koruduklarına inanıyorum) yardım beklemek...yani dinler bizi yaratıcı fikri ile aramızdaki bir köprü olarak görüyorum. Ama insanlar yüzünden din kavramı çok başka şekillerde kullanılan kötü bir araç olmuş yani din insanları duygusal yönden en kolay istismar edilen, en kolay sömürülen aracı olmuş. O yüzden dinler keşke olmasaydı bile diyorum, vicdan ve merhamet yeterdi, zaten vicdan ve merhamet sıkıntısı/yokluğu çekildiği için dinler ortaya çıkmış olmalı. Kutsal kitaplara gelince herkes diğer kitaplar değişti ama bizimki asla değişmemiştir dese de, bu yukarıda mizahi üslupla anlattığım gibi olayları okuyunca değiştiğine inanıyorum (başka nedenler de var) yani bir yaratıcının "bana inanmayanları şöyle şöyle (işkence tarif ederek)öldürmelisiniz demesi bana mantıklı gelmiyor, bir yerde sonsuz merhametli, diğer yerde inanmayanları öldürün diyen bir tanrı var..bir yerde dinde zorlama yok denilirken, herkesi Müslüman yapana kadar savaşın var..(ha dersen ki bunlar çeviri hatası bilemem ama bu kadar da çok çeviri hatası olur mu? bilmiyorum yani..)dünyanın haline bakınca da merhametli bir yaratıcının insan ve diğer canlıları koruyan merhametli bir yaratıcının olmadığını düşünüyorum, hep söylüyorum güçlünün güçsüzü yemesi üzerine kurulu bir sistem yaratılmış, aslan ceylanı, köpek kediyi, kedi kuşu, yiyor bu sistemde bir merhamet yok, 6 aylık bebeğe öz babası tecavüz ediyor, bebek ölüyor, bunu dincilere söyleyince öteki dünyada cezasını çekecek diyor da, olan olduktan sonra öteki dünyada cezasını çekmesinin ne anlamı var? Ben bu tür şeyleri anlamıyorum o yüzden dinlerden soğudum ben..yaratıcıyla alıp veremediğim şey yok ama ona kızıyorum bu dünyayı yarattığı için ama bazen de zaten yaratıcı bizim düşündğümüz manada öyle duyguları olan bir yaratıcı değil tam tersine tamamen mantık, matematik kurallarıyla güçlünün güçsüzü yenerek ayakta kalan biyolojik bir sistem yaratmış..sürekli yaratıyor ve ötesine karışmıyor bile..sadece yaratan büyük bir enerji olabilir..keşke merhametli bir tanrı olsa daha bebeklere tecavüz edilmeden, köpeğe, kediye işkence yapılmadan engel olsa...ha peki meleklere nasıl inanıyorsun diyeceksin?:)haklısın baktığımız kediler,köpekler öldükten sonra böyle bir yardım eden enerjiye dönüşüyorlardır belki...bilmiyorum kafayı yedim belki de:)))
    ben de öpüyorum canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ahh canım ablacım..
      hz.musa ve hızır aleyyisselam arasında geçen bu hadise kuranda yer alır hızır musa a.s. -işime karışmayacaksın ve soru sormayacaksın der; derken hızır küçük bir çocuğu öldürür hz musa dayanamaz sorar -neden o küçücük masum çocuğu öldürdün? hızır-sana demedimmi işime karışmayacaksın diye der ardından deniz kenarına gelip bir gemiye bindiler hızır geminin bir yerinden delik açtı ve bunu gören hz.musa müdahale edip -hepimiz öleceğiz ne yapıyorsun dedi hızır dönüp musaya baktı ve sabret hani işime karışmayacaktın dedi musa a.s. özür diledi ve yollarına devam ettiler gemiden inip bir köye uğradılar karınları acıkmıştı tabi köylülerden yiyecek istediler ama hiç bir köylü bu iki yabancıya yiyecek vermedi köyün ilerisinde virane bir duvar dibine geldiler çamuru harç yapan hızır virane duvarı tamir etmeye başladı musa a.s daha fazla dayanamadı ve ne yapıyorsun bize yiyecek vermeyen insanlara neden yardım ediyorsun deyince hızır -buraya kadar işime karışma demiştim sana burda yollarımız ayrılıyor dedi ve ardından dinle ey musa dedi -gemiye delik açtım çünkü o geminin sahipleri fakir insanlardı ve yollarına devam etselerdi ileride korsanlar onları öldürecek gemiyi zapt edeceklerdi; çocuğa gelince o çocuğun anne ve babası itaat eden inançlı insanlardı ama çocuk büyüdüğünde kafir olup anne ve babasına işkence edecekti ve ben Allahın emrini yerine getirdim deyip devam etti,o yıkık duvarı örmemin nedeni köye fakir iki çocuğun babalarından kalma bir hazine vardı ve büyüdüklerinde ellerine geçsin diye o duvarı ördüm deyince musa a.s. ellerini açıp Allaha şükredip dua etti, bilmediği pek çok şeyi hızır a.s.la birlikte yaşadıkları 3 olayda anlamıştıki; herşeyin mantığını bilmemize gerek yoktur, ve eğer istemediğimiz bir olay yaşandıysa mutlaka onun bir nedeni vardır..
      sana aylar önce hızır a.s. ve musa peygamberin bu yaşadıklarını yazacağım demiştim sayfanda bir yazına karşılık bunuda bu sayede cevaplamış oldum, bu nedenle ablacım kötüler dünyada çokmuş gibi görünebilirler ama bu bizimde kötü olacağımız anlamına gelmez, eğer namaz kıldığımda kendimi huzurlu hissediyorsam bir başkasına baskı kurup onunda namaz kılmasını isteyeceğim anlamına gelmediği gibi içki içip hırsızlık yapıp katil olması gerektiğini de destekleyeceğim anlamına gelmez düşünce sistemime göre kötülerin içinde ben kötü olmayacağım dinleri sömüren insanları görüp dinimi kötülemeyeceğim bu benim dinimin kötü olduğu anlamına gelmez Allah hiç bir kuluna zarar gelsin istemez çünkü ademoğluna ruhundan üflemiştir yani vicdan dediğimiz o parçayı..iyilik meleği ve kötülük şeytanı arasında tercih yapmak tamamen bizlere ait bir durum..ve çok soru sordukça içinden çıkılamaz bir karmaşa yaşarız doğa tıpkı bir kalp gibi ritmiyle atıyor herşey yerli yerinde kış ayından çıkıp birden bire yazı yaşamıyoruz çiçek açmadan hiç bir ağaç ansızın meyve vermiyor neden acaba diyoruz? neden yıldızlar var ve neden gece ay çıkıyor çok basit veya zor sorular olabilir seninde dediğin gibi neden benim kedim neden tecavüze uğrayan o bebe neden onun öylesine vahşi bir babası var..işte herşeyin özü yukarıdaki hızır ve musa a.s.ın yaşadığı olaydan ibaret..herşeyin açıklayıcı cevabı mutlaka var fakat biz insanız bilmediğimiz ve bilemeyeceğimiz pek çok şey de var elbette..ve vakti geldiğinde tüm bunların mutlaka açıklaması olacak, Allah sevgi dolu dünya adaletsiz bir hayat..tezatlık var dediğimiz durumda bilmediğimiz hereşeyi bilen bir Allah var çünkü bizi yaratan o..
      sevgilerimle..öpüyorum seni :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar